Open Call: Rekvisitter med Ovartaci

1. sept. kl. 16.00 på Museum Ovartaci, Olof Palmes Alle 11, Aarhus N

Lige nu kan du blive en af de 20 unge, som sammen med Museum Ovartaci skal skabe rekvisitter til en kommende teaterforestilling, der poetisk skildrer og fortolker mennesket, patienten og kunstneren Ovartaci.

Museum Ovartacis kreative formidler introducerer dig til kunstnerens univers og faciliterer tre workhops, hvor du sammen med resten af holdet skal skabe rekvisitter til en opsætning i anledning af Ovartacis 130-års fødselsdag opført af den aarhusianske teatergruppe Hurra.

Der er fokus på fællesskab, kreativitet og trivsel i processen, og det kræver ikke forudgående kendskab til museet eller teater at være med – alle er velkomne!

***

𝗪𝗼𝗿𝗸𝘀𝗵𝗼𝗽𝗽𝗲𝗻𝗲 𝗮𝗳𝘃𝗶𝗸𝗹𝗲𝘀 𝟰., 𝟭𝟭. 𝗼𝗴 𝟭𝟴. 𝘀𝗲𝗽. 𝗞𝗹. 𝟭𝟲.𝟬𝟬-𝟮𝟬.𝟬𝟬 𝗽å 𝗠𝘂𝘀𝗲𝘂𝗺 𝗢𝘃𝗮𝗿𝘁𝗮𝗰𝗶, 𝗼𝗴 𝗳𝗼𝗿𝗹ø𝗯𝗲𝘁 𝗮𝗳𝗿𝘂𝗻𝗱𝗲𝘀 𝗺𝗲𝗱 𝗱𝗲𝗹𝘁𝗮𝗴𝗲𝗹𝘀𝗲 𝗶 𝗳𝗼𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝗹𝗹𝗶𝗻𝗴𝗲𝗻𝘀 𝗴𝗲𝗻𝗲𝗿𝗮𝗹𝗽𝗿ø𝘃𝗲 𝗱𝗲𝗻 𝟮. 𝗼𝗸𝘁𝗼𝗯𝗲𝗿 𝗸𝗹. 𝟮𝟬.𝟬𝟬

***

Workshoppene afholdes på Museum Ovartaci i Kulturhusbunkeren, Olof Palmes Allé 11, 8200 Aarhus.

Det foretrækkes at du kan deltage i alle fire workshops.

Om Museum Ovartaci:

Museum Ovartaci er et unikt kunst- og kulturhistorisk museum med fokus på det menneskelige sind og psykisk sårbarhed.

Ovartaci som oprindelig hed Louis Marcussen blev indlagt på Psykiatrisk Hospital i en alder af 35 år, og boede på hospitalet frem til han døde som 91 årig. På hospitalet skabte han sig en tilværelse på trods i kraft af sin fantasi, sine drømmer og visioner et farverigt og fantasifuldt univers fyldt med skønne og forunderlige skabninger. I år kunne Ovartaci være blevet 130 år. Det fejrer vi på Museum Ovartaci blandt andet med en helt særlig teaterforestilling, der skal foregå midt i museets udstillingsrum.

Henvendelse via: https://fb.me/e/3SxJluuUP